Palatul Copiilor Constanta
  • Home
  • ORGANIGRAMĂ
  • Despre
  • ORAR
  • Activitati Sportive
    • Inot
    • Baschet Fete
    • Baschet Baieti
    • Fotbal
    • Sah
  • Cultural - Artistic
    • Pictura
    • Dans modern
    • Dans Popular
    • Arta Teatrala
    • Teatru
    • Muzica Usoara
    • Taraf
    • Fanfara
    • Ceramica
    • Modelaj Ceramica
    • Cultura si Civilizatie Engleza
  • Tehnico - Stiintific aplicativ
    • Studii Europene
    • Atelierul fanteziei
    • Electronica
    • Educatie pentru Cetatenie Democratica
    • Informatica
    • Matematica aplicata
    • Horticultura
    • Navomodele
    • Handmade
  • Cluburile Copiilor din Judet
    • Clubul Copiilor Harsova
    • Clubul Copiilor Medgidia
    • Clubul Copiilor Mangalia
    • Clubul Copiilor Navodari
  • EVENIMENTE
  • PROIECTE
  • PARTENERIATE
  • CONTACT
  • STRATEGII
  • Documente publice
  • Anunturi
  • Înscrieri
  • AVERTIZOR IN INTERES PUBLIC
  • PROIECTE
Avertizor în interes public
În sensul Legii nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, poate avea calitatea de  avertizor în interes public persoana care efectuează o raportare sau divulgă public informații   referitoare la încălcări ale legii, obținute în context profesional.
Conform prevederilor legale, contextul profesional se referă la: activităţi profesionale, actuale sau  anterioare, de orice natură, remunerate sau nu, desfăşurate în cadrul autorităţilor, instituţiilor  publice, altor persoane juridice de drept public, precum şi în cadrul persoanelor juridice de drept  privat, în baza cărora persoanele pot obţine informaţii referitoare la încălcări ale legii şi pot suferi  represalii în caz de raportare a acestora.
Persoanele care efectuează raportări şi care au obţinut informaţii referitoare la încălcări ale legii,  într-un context profesional sunt, cel puţin, următoarele:
a. angajatii Palatului Copiilor Constanta si ai cluburilor copiilor din Harsova, Medgidia si Navodari;
b. persoanele care desfăşoară o activitate independentă, în înţelesul art. 49 din Tratatul privind  funcţionarea Uniunii Europene;
c. acţionarii şi persoanele care fac parte din organul de administrare, de conducere sau de  supraveghere al ASPAAS, inclusiv membrii neexecutivi ai consiliului de administraţie, precum şi  voluntarii şi stagiarii remuneraţi sau neremuneraţi;
d. orice persoană care lucrează sub supravegherea şi conducerea ASPAAS cu care s-a încheiat  contractul, a subcontractanţilor şi a furnizorilor acesteia.
Fapte ce reprezintă încălcarea legii sunt acele fapte care constau într-o acţiune sau inacţiune care  constituie nerespectări ale dispoziţiilor legale și care privesc domenii cum ar fi:
  • achiziţiile publice;
  • serviciile, produsele şi pieţele financiare, precum şi prevenirea spălării banilor şi a finanţării  terorismului;
  • siguranţa şi conformitatea produselor;
  • siguranţa transportului; protecţia mediului; protecţia radiologică şi siguranţa nucleară;
  • siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, sănătatea şi bunăstarea animalelor;
  • sănătatea publică;
  • protecţia consumatorilor;
  • protecţia vieţii private şi a datelor cu caracter personal şi a securităţii reţelelor şi sistemelor  informatice;
  • încălcări care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene, astfel cum sunt  menţionate la art. 325 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene şi cum sunt detaliate în măsurile relevante ale Uniunii Europene;
  • încălcări referitoare la piaţa internă, menţionate la art. 26 alin. (2) din Tratatul privind  funcţionarea Uniunii Europene, inclusiv încălcări ale normelor Uniunii Europene în materie de concurenţă şi de ajutoare de stat, precum şi încălcări referitoare la piaţa internă în ceea ce  priveşte actele care încalcă normele privind impozitarea societăţilor sau mecanismele al căror scop este obţinerea unui avantaj fiscal ce contravine obiectului sau scopului dreptului aplicabil  în materie de impozitare a societăţilor, ce reprezintă abateri disciplinare, contravenţii sau  infracţiuni sau care contravin obiectului sau scopului legii;
  Modalităţi de raportare:
 Raportarea internă/externă, în cadrul Palatului Copiilor Constanta, se face în scris, pe suport hârtie
 sau în format electronic, de către avertizorul în interes public, prin canalele de raportare ale
 Palatului Copiilor Constanta sau prin întâlnire faţă în faţă, la cererea avertizorului în interes public.
Canalele interne/externe pentru depunerea/transmiterea Raportărilor sunt:
  • la sediul Palatului Copiilor Constanta,  Strada Soveja  nr.17, Localitatea Constanta, cod postal:  900562 , în timpul programului de lucru;
  • adresa de e-mail: [email protected];
Conţinutul raportărilor:
Conform Formularului de raportare, aceasta va cuprinde, cel puţin, următoarele:
  • numele şi prenumele;
  • datele de contact ale avertizorului în interes public;
  • contextul profesional în care au fost obţinute informaţiile;
  • persoana vizată, dacă este cunoscută;
  • descrierea faptei susceptibile să constituie încălcare a legii în cadrul ASPAAS și, după caz,  probele în susţinerea raportării;
  • data şi semnătura după caz.
Formularul de raportare este disponibil mai jos, pe această pagină a site-ului Palatului Copiilor Constanta.
Prin excepţie de la prevederile de mai sus, raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează şi se soluţionează în măsura în  care conţine indicii referitoare la încălcări ale legii.
Legislație:
  • Legea nr. 361/2022 privind protecţia avertizorilor în interes public, actualizată la 12 aprilie 2023
  •  LEGE nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea  demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea  corupţiei
  • Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu  modificările şi completările ulterioare
 O persoană care efectuează raportări privind încălcări ale legii / un avertizor în interes public poate  efectua raportarea nominal sau anonim. Din punct de vedere procedural, principalele diferențe între  cele 2 modalități de raportare sunt:
  • În cadrul unei raportări nominale există posibilitatea comunicării pentru a se clarifica anumite aspecte prezentate în raportare între avertizorul în interes public și persoana desemnată; 
  •  Persoana care raportează încălcări ale legii în mod anonim nu poate beneficia de exonerare și  protecție în conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022;
  • Persoana care raportează încălcări ale legii în mod anonim nu poate fi înștiințată cu privire la  înregistrarea raportării, progresul înregistrat și modalitatea de soluționare;
  •  Prelucrarea datelor cu caracter personal se efectuează potrivit dispozițiilor din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind  protecţia datelor) şi din Legea nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la  prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date şi  dispoziţiilor din Regulamentul (UE) 2018/1.725 al Parlamentului European şi al Consiliului din  23 octombrie 2018 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor  cu caracter personal de către instituţiile, organele, oficiile şi agenţiile Uniunii şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 şi a Deciziei nr. 1.247/2002/CE.
formular_de_avertizare_în_interes_public.pdf
File Size: 90 kb
File Type: pdf
Download File

lege_361_2022.pdf
File Size: 580 kb
File Type: pdf
Download File

ghid-practic-pentru-avertizorii-in-interes-public.pdf
File Size: 899 kb
File Type: pdf
Download File

decizie_persoana_responsabila.pdf
File Size: 733 kb
File Type: pdf
Download File

Powered by Create your own unique website with customizable templates.